Kako ne prisiliti otroka k igranju inštrumentov

by Nataša
Namizno glasbilo za otroke

Ko je bil Jaka še edinček sva imela seveda z Urošem zanj velike načrte. Med drugim tudi tega, da bo postal nadarjen pri igranju vsaj enega od inštrumentov. Ki se nama je zdel najbolj sexy. In to je kitara. Ker sva si midva, oba glasbena analfabeta, najbolj od vsega želela, da bi MIDVA znala igrati le to (no, jaz bi si na prvem mestu najbolj želela znati igrati bobne). In ker seveda tega ne znava, sva vse svoje želje in energijo v to usmerila v Jaka (takrat je hodil v prvi razred).

Vpisala sva ga na ure učenja igranja kitare. S hudim navdušenjem. Najinim, seveda.

No, Jaka nad učnimi urami igranja kitare ni bil preveč navdušen. Bil je sicer navdušen nad učiteljem, kaj več pa niti ne.

Kako je to izgledalo? Enkrat na teden sva ga peljala na ure kitare, kjer se naj bi učil brenkati. Kupila sva mu celo kitaro primerno za njegovo starost. Wiiii, kakšna luštna kitara je to bila. Porisana s Spongebob-om. Da ga bo ja vsaj malo zamikala. Po uri kitare je imel Jaka nalogo, da vsak dan vadi vsaj nekaj časa doma oziroma vsaj ponovi kar se je na uri naučil. Ker seveda ni znal brati, nama je učitelj napisal navodila kako naj ponavlja. In ker midva nimava pojma o notah, igranju (mislim pa, da tudi kaj hudega posluha nimava, ampak ok) oziroma čemerkoli v zvezi z glasbo (razen, da jo rada poslušava), sva se morala hkrati z njim osnove naučiti tudi midva. In tako smo začeli … vsak dan teženje, pregovarjanje, jok, trma, najini živčni zlomi, na koncu tudi dretje, … ampak ja, mulc, vadil boš!

Tako je Jaka že nekaj časa hodil na kitaro. Vaditi je moral vsak dan. Midva pa sva poslušala kako lepo že napreduje. Bila sva že čisto ponosna nanj (in na naju, ker sva tako dobro izbrala), ko me je en dan njegov učitelj povprašal le kaj počne Jaka zadnji mesec in pol, saj ni napredoval nič. Še tisto kar je znal, mu sedaj ne gre. Jaz sem mu zatrdila nazaj, da ni možno, saj vsak dan pridno vadi in nama zaigra vsaj 3 pesmice. Res mi ni bilo jasno kaj se sedaj dogaja. Priznam pa, da sva sčasoma tudi midva izgubila voljo, da ga siliva v igranje in nisva več tako zelo preverjala katero pesmico igra in sledila ali resnično igra po pravih notah. Sam je samo povedal katero pesmico bo zaigral in nama jo je.

No, tako smo ugotovili, da se je fant znašel za svoja leta. Ugotovil je, da midva nimava pojma o melodiji. In da mu ne bi več težila vsak dan, nama je brez besed kao zaigral 3 pesmice na dan. Delal se je, da igra iste. In midva, navdušena bedaka (ja, drugače nama res ne znam rečt) sva nasedla. Ker ga nisva več toliko preverjala (oziroma nisva preverjala ali igra pravilno po notah itd.), zdelo se nama pa je, da res igra iste pesmice, sva nasedla. Naš fant sploh ni igral istih pesmic, ampak kar nekaj prosto po Prešernu! Ja, dejansko nama je vsak dan zaigral “kr nekaj”, midva sva pa mislila, da iga po knjigi in zdelo se nama je, da res ponavlja.

No, toliko o najinem posluhu za muziko. Nimava jo sploh!

Ko sem ugotovila kaj se dogaja, se nisem mogla zadrževati in sem se res nasmejala. Mislim, da sva dobila super lekcijo. Otroka pač ne moreš silit k dodanim dejavnostim, pa če si si ti le to še kako želel obiskovati.

No, Jaka je opustil igranje kitare. Midva imava pa še vedno upanje, da bo ena od deklic mogoče pokazala kaj več zanimanja za glasbo. Seveda brez prisile. Sicer trenutno obe zelo radi poslušata otroško glasbo na YT in poleg plešeta. Jagoda pa tudi vsako jutro stopi k naši posebni mizici z lesenimi inštumenti, ki smo jo naročili pri The Rhythm Of Wood Music (spletna stran). Dejansko to ni samo en inštrument, ampak glasbeni izdelek, ki vključuje več lesenih inštrumentov oziroma glasbena miza z inštrumenti za otroke. To je edinstveni, glasbeni in didaktični učni izdelek z različnimi glasbili za otroke. Izdelki so unikatni, v pridihu narave, saj so v večini sestavljeni iz kvalitetnega lesa, ki je tudi zaščiten z naravnimi in neškodljivimi sredstvi.

In zakaj so ti glasbeni izdelki najboljša izbira za vašega otroka?

  • v otroštvu se gradijo fizične, mentalne in emocionalne osnove, zato ima glasba izjemno pozitiven učinek na otrokov razvoj,
  • otrok z igranjem razvija občutek za ritem in neizmerno uživa v glasbenem ustvarjanju,
  • učenje in ustvarjanje glasbepri otrocih izboljša učne sposobnosti, razvija fizične sposobnosti in dviguje samozavest.

S temi izdelki boste poleg naštetega otrokom omogočili tudi razvijanje motoričnih in senzoričnih sposobnosti. Predvsem pa se bodo otroci neizmerno zabavali ob glasbenem ustvarjanju.

Glede na to, da imamo to mizico že kar nekaj časa (vsaj pol leta) in da je še vedno aktualna, sem res vesela, da je našla svoje mesto v našem domu. In zato jo tudi z velikim veseljem in navdušenjem priporočam. Sploh sem pa navdušena kakšni krasni zvoki prihajajo iz teh lepo oblikovanih kosov lesa.

Za vse vas, ki vas taka mizica tudi mika, pa sem vam priskrbela tudi kodo za 15% popust “RWM15” (in brezplačno dostavo) – #saythankyou ;).

Preberi tudi