Na (okrašeni) Dunaj z avtodomom

Božični Dunaj

by Nataša

Že dolgo sem si želela videti predbožični Dunaj. Sicer sem na Dunaju že bila, a ne pozimi.

O obisku Dunaja smo se doma pogovarjali že kar nekaj časa, pa je vedno nekaj prišlo vmes. Naša želja je bila predvsem peljati mlajši dve v živalski vrt. 19. novembra pa se nam je končno vse poklopilo in smo se zgodaj zjutraj odpeljali proti Dunaju.

Vsak, ki ga poznam in ki je že bil decembra na Dunaju, je bil navdušen. Nisem pa vedela, da je Dunaj dejansko okrašen že od sredine novembra. Kakšno lepo presenečenje. Poleg prvih snežink smo na Dunaju že v novembru doživeli množico lučk v izložbah, božične okraske, praznične sejme, kjer je dišalo po kuhanemu vinu, cimetu in vafljih.

Ker imamo na voljo predelan kombi oz. van, smo se odločili, da bomo izkoristili kar to možnost. Kombi smo parkirali na parkirišču za avtodome avtodome – Reisemobilstellplatz Wien, ki je urejen na jugozahodnem delu mesta. Postajališče nudi tudi urejene (in ogrevane) sanitarije in ogrevan prostor, kjer si lahko iz avtomata natočite kavico ali drugo pijačo.

PZA je od centra Dunaja sicer oddaljen 10km, vendar pa je le 300m stran na voljo postaja metroja št. U6, ki vas v v nekaj minutah pripelje do centra mesta.

Prvi dan smo si malo pogledali center mesta in prve božične tržnice (oziroma adventne tržnice) – tu si lahko pogledate koliko jih dejansko imajo na Dunaju in kakšen je njihov delovni čas. Želeli smo obiskati tudi otroški muzej ZOOM Children’s Museum, ki naj bi bil podoben Ljubljanski Hiši eksperimentov, ampak je bil žal zaseden oziroma bi lahko prišli na določeno uro, vendar v tem primeru ne bi mogli obiskati še ta dan akvarija oziroma Haus dees Meeres, kar pa nam je bila prioriteta. Torej, če imate željo obiskati otroški muzej ZOOM, se je pametno prej naročiti oziroma rezervirati termin (sploh čez vikend).

Zato smo pot nadaljevali proti akvariju, kjer je bila kar precej dolga čakalna vrsta. Haus dees Meeres je ogromna hiša v enajstih nadstropjih, kjer si lahko ogledate morske pse, želve, kače, krokodile, opice, … ni da ni. Jagoda in Jerca sta bili res navdušeni. V akavariju hodiš med ribami, saj so nekje speljani tuneli – kot akvarij. Del akvarija, v katerem si lahko ogledaš ogromne ribe in orjaško želvo, je celo v dveh nadstropjih. Posebno nadstropje je namenjeno tudi opicam, ki prosto plezajo – nad tabo, pred tabo, … imajo pa tudi del, ki je namenjen božanju rib. In katerega najbrž noben otrok (pa tudi odrasel) ne izpusti.

Za drugi dan smo si zadali ogled živalskega vrta. To je najstarejši živalski vrt na svetu, ustanovljen je bil že leta 1752. Živalski vrt je del palače Schonbrunn, Unescove svetovne dediščine, in je lokalno znan kot Tiergarten Schonbrunn. ZOO ima sicer 3 vhode, mi smo čisto po naključju izbrali vhod, ki te pripelje iz slavnega vrta pred palačo Schonbrunn. Sicer si lahko pri vhodu tudi izposodite vozičke za mlajše otroke, kamor napakirate vse stvari in tudi seveda otroka. Mi te opcije nismo izbrali, ker smo imeli svoj voziček za Jagodo. Glede na to, da je bilo ta vikend res mrzlo, pa ni bilo tako hudo, ker imaš res ogromno zanimivih prostorov – paviljonov, ki so ogrevani in kamor se lahko umakneš in si hkrati ogleduješ živali. V živalskem vrtu smo preživeli kar nekaj ur, saj je res ogromen – menda ima skupno 70 hektarov in skupno 700 različnih živalskih vrst. Različne vrste pingvinov, pande, koale, volkove, opice, … in seveda slavnega polarnega medveda. Izpustili nismo niti večnadstropne hiše Deževni gozd, kjer domujejo številne živalske vrste tropskega deževnega gozda. Pa tudi ne zgodovinske hiše opic, kjer sva si z Jerco ogledali tudi razstavo in zgodovinsko opic v pojavnosti z ljudmi. V živalskem vrtu ne manjka lokalov, kjer si lahko privoščite toplo hitro hrano. Sicer naj bi po živalskem vrtu vozil tudi panoramski vlak, vendar ta dan žal ni deloval.

Po obisku živalskega vrta smo se ustavili na eni izmed tržnic, kjer sta si (na veliko nejevoljo Uroša) zaželeli vsaka svoj balon (seveda v obliki kužka in rožice) in za kar smo morali nekaj časa čakati v vrsti. 😉 In katera sta že po nekaj minutah počila (na podzemnem vlaku).

Za zaključek našega obiska pa smo se odločili še, da skočimo pogledati zabaviščni park Prater. Prater je sicer zabaviščni park z različnimi igrali, vlakci in vrtiljaki za najmlajše pa tudi kar nekaj adrenalinskih igral za odrasle se najde. Mi smo si privoščili vožnjo z vlakom in manjšim vrtiljakom. Za najbolj prepoznaven znak Dunaja in simbol Pratra – veliko kolo (»Riesenrad«) se nismo odločili, ker sem nekje prebrala, da je zelo počasen in se odsvetuje za vožnjo z manjšimi otroki (ni zanimiv in jim kmalu postane dolgčas).

Po obisku Pratra smo se vrnili nazaj na parkirišče in se zjutraj naslednji dan odpravili proti domu.

Bilo je kratko, a sladko. Bi takoj ponovila.

In koliko smo porabili za podaljšan vikend?

Za prevoz in vinjeto = 120€, za parkirišče za avtodome (PZA) = 50€, za karto za podzemno za 2 dni = 28€, vstopnina za akvarij = 50€, vstopnina za živalski vrt = 50€, prater (tu ni vstopnine, plačaš posamezno atrakcijo) = 30€.

Hrane in balonov (haha) nismo šteli, pa tudi Uroš ne ve koliko sem dala v Butlersu za kičaste okraske ;).

Sicer pa na tem linku najdeš vse informacije o Dunaju.

p.s. Vidokokvalitetnih fotk žal nimamo, ker se meni ni dalo nositi s seboj fotiča ;).