Naučite se osnove uporabe Instagrama

by Nataša
Kako začeti z osnovami Instagrama

»Ne preživi najmočnejša ali najbolj inteligentna vrsta. Preživi tista, ki se je sposobna najbolje prilagoditi na spremembe«, je že davnega leta 1859 zapisal Charles Darwin in dokazoval, da »pri živih bitjih vse, kar ni potrebno, zakrni. Odmre tisto, česar organizem v okolju ne potrebuje. Krepi se tisto, kar potrebuje.« To dejstvo lahko prenesemo tudi v trenutni, poslovni svet. In tudi pri uporabi družbenih omrežij, npr. Instagrama.

Vsi vemo, da je bilo prejšnje leto leto digitalizacije. Virus je digitalizacijo pospešil in tudi tisti, ki so se dolgo upirali, se sedaj zavedajo, da je prihodnost v internetu (no, vsaj upajmo). Torej, morali so se prilagoditi na takratno situacijo. Oz. na trenutno situacijo, saj se vse skupaj vleče že skoraj eno leto. Zato se jih je veliko začelo učiti osnove uporabe Instagrama, tudi malo starejša populacija, ki kot vemo je bila do sedaj bolj doma na Facebooku.

Vedno več podjetij (in posledično tudi posamezniki) se seli na splet. Prilagodili so model poslovanja, odhajajo iz fizičnih trgovin in vse poslovanje preusmerjajo v digitalno poslovanje.

Tudi sama vse večkrat prejmem vprašanje v moja zasebna sporočila: «Kako začeti na Instagramu?«

Zato sem se obrnila na strokovnjakinjo digitalnega marketinga, Ano Leden. Ana je na Instagramu bolje znana kot @ana.awoolcadomedia, kjer z nami deli nasvete, novosti, trike, … vse, kar moramo vedeti v zvezi z Instagramom. Sicer pa nudi mentorstvo, svetovanje in vodenje socialnih omrežij. Najdete jo tudi na Facebooku https://www.facebook.com/awoolcadomedia, lahko pa pokukate kar direktno na njeno spletno stran https://www.awoolcadomedia.si/ in si ogledate katere storitve nudi in na kakšen način.

Z Ano sva seveda govorili o Instagramu.

Ana, kako začeti na Instagramu? 😉

Uh, na to vprašanje obstajata dva odgovora. Izhajata pa s tega, v kakšen namen odpiraš profil. Je to za zabavo ali poslovno. Če je odgovor poslovno, moraš seveda pred tem imeti razdelan načrt.

Kakšno opremo potrebuješ, da začneš objavljati na Instagramu?

Nič kaj pretiranega, telefon in računalnik J

Glede na to, da so fotke tiste, ki pritegnejo, potrebuješ tudi znanje fotografije?

Fino je, da poznaš osnove. Dobre fotografije pa so posledica vaje in mnogih poskusov.

Katere app bi ti priporočala za začetnike, za obdelavo fotografij? So dovolj le filtri, ki jih ponuja IG?

Za začetnike je primeren kakšen Lightroom, Snapseed ali VSCO. Filtri ki jih ponuja IG pa so meni osebno preveč »močni«. Spet pa je to seveda odvisno od okusa.

Sicer je res, da so fotke tiste, ki pritegnejo, kaj pa vsebina? Misliš, da je tudi pomembna?

Seveda, vsebina je NAJBOLJ pomembna 😉

Pri vsakem poslu je pomembno, da vemo kdo je naša idealna stranka. Se moramo tudi tu vprašati koga nagovarjamo ali lahko objavljamo karkoli nam pride na misel?

Točno tako. Če se navezujeva na prvo vprašanje – je to tisto kar paše v poslovni načrt.

Obstaja kakšen osnoven »recept« za uporabo hashtagov? Večkrat zasledim na Ig, da (sploh) poslovni profili ne uporabljajo hashtagov, ker enostavno ne vedo kaj z njimi? Kako se jih lotiti…

Osnovnega recepta za uporabo hashtagov ni. Fino je, da uporabiš vseh 30 in da si vzameš čas ter jih dobro raziščeš. Tudi pri hashtagih je pomebna pravilna nastavitev strategije.

Kolikokrat na teden objavljati? Ali celo na dan? Za začetek?

Na Instagramu je priporočljivo objavljati vsak dan. Sama pa pravim, da objavljanje »na silo« ni ok. Definitivno je lažje, če so tvoje vsebine splanirane za en mesec v naprej, na tak način se izogneš temu, da ti na določen dan zmanjka idej.

Ljudje mi velikokrat potožijo, da ne vedo kje dobit ideje za objavo? Jim znaš svetovat?

Ja, to je problem večine. V ta namen sem pripravila Virtuano, ki ti ponuja za 4 mesece idej.

Virtuana je e – knjiga, tvoja social media asistentka. V e-knjigi najdeš za 16 tednov pripravljenih vsebin (objave in story-i). Vsebina je prilagodljiva vsem nišam in branžam. Virtuano lahko uporabljaš za rast svojega poslovnega profila, osebne znamke ali pa kar tako.

Je pomembna ura objave? Oz. kako vemo katera ura je najbolj primerna za objavo na Ig?

Uro objave lahko po konstantnem objavljanju in testiranju predvidevaš sam. Tukaj najbolje deluje logika – vprašaj se, kdaj so ljudje največ na telefonu?

Lahko z nami deliš kakšne tehnike za pridobivanje novih sledilcev?

Eno in edino – kvalitetne vsebine J

Kaj pa nagradne igre? So priporočljive za nabiranje novih sledilcev? Ponavadi se ljudje pritožujejo, da jih kar precej ljudi po koncu nagradne igre odfollowa.

Nagradne igre definitivno niso primerne za pridobivanje pravilne ciljne publike. Na ta način lahko dobiš ogromno sledilcev, ki jih tvoja vsebina v osnovi ne pritegne.

Sama sem na začetku (no, pa tudi sedaj me kdaj zanese) preživela večinoma dneva le na telefonu, klikala, spremljala druge, pritiskala srčke, komentirala, … misliš, da je za začetek res pomembno, da preživimo več ur na Instagramu?

Instagram meri, koliko časa na dan mu posvetiš. Tako da je zadrževanje na platformi dobrodošlo.

Večkrat dobim vprašanje – po kolikem času se splača dejansko imeti Instagram – posebej tisti, ki nekaj prodajajo in so ravno začeli (ali pa še to ne)? Kaj bi bil tvoj odgovor? Predvidevam, da mislijo, po kolikem času od začetka nastopa na Ig bodo začeli služiti s svojo dejavnostjo?

To je odvisno od profila do profila. Mislim pa, da naj pristop »kdaj se splača« raje zamenja pristop »kaj lahko doprinesem« J

So odgovori na komentarje in odgovori na sporočila, ki jih dobiš na storyje pomembni za rast? Na kakšen način je tu povezava?

Seveda. Z interakcijo s sledilci gradiš svoj community – to pa je bistvo socialnih omrežij.

Je načrtovanje objav pomembno? Ali je bolje, da smo spontani? Si naj pomagamo s kakšnimi aplikacijami, s katerimi lahko načrtujmo objave? Predlagaš prav aplikacije ali meniš, da je creator studio (oz. business suite) dovolj?

To je odvisno od človeka do človeka. Nekateri so radi zorganizirani v naprej, nekateri pa so raje spontani. Defintivno si lahko prihranimo čas, če imamo narejen mesečni plan. Creator studio je edina platforma ki ni sporna s strani Instagrama, tako da priporočam uporabo slednje.

Sicer ni konkretno vezano na IG, pa vseeno moje sledilce zanima razlika med Creator studio in Business Suite? Je sploh kakšna razlika? In katerega izmed teh dveh raje uporabljajmo za načrtovane objave?

V namen načrtovanja objav se uporablja Creator studio. Business suite je širši pojem, tukaj notri lahko delaš oglase, itd.

V povezavi s tem me zanima, ker naj bi bilo prvih 30 minut, potem ko objaviš  na Ig feedu najbolj pomembnih –  v tem času naj bi odgovarjal na komentarje, ki pridejo na tvojo objavo – kaj je potem pomembneje – da si načrtuješ objavo in te ni ob uri objave na Ig ni ali da objaviš ročno in si prisoten v času objave?

Nikakršnih dokazov ni, da je potrebno prvih 30 minut po objavi odgovoriti na vse komentarje. V namen odzivnosti in dobrega odnosa s sledilci pa je lepo, da na komentarje odgovoriš čim prej.

Ana, ti imaš ful lep feed. Kako si urediti feed? Si ga lahko sam ali ga moraš kupiti? Oz nekoga najeti, da ti ga uredi na tak način? So za to kakšne aplikacije? Se lahko tega naučiš sam?

Seveda se lahko naučiš sam. Že samo na mojem profilu najdeš ogromno napotkov in navodil, za sestavo privlačnega profila. Vse pa se da na enostaven način narediti v programu Canva.

Kako je pomembna objava storyjev? Kaj deliti na storyjih? Npr. da podjetje nudi manikuro (samo manikuro) in trenutno ne posluje zaradi ukrepov. Kje najti ideje?

Storyi so super način za deljenje koščkov svojega dneva in povezovanje s sledlici. Ker po 24 urah izginejo je še vedno najboljša oblika storya tvoja osebnost in pristnost.

Ko se enkrat uvedeš v vodenje svojega profila, je to to? Ali moraš vsakodnevno ali vsaj na tedenski bazi spremljati novosti?

Novosti so zelo pomembne, pravzaprav jih je ogromno. Če jih ne spremljaš, hitro padeš ven.

Marsikoga mine volja do rednih objav prekmalu – ker ne dosežejo št. Sledilcev, ki so si jih zadali ali pa ker nimajo dovolj številčnega ogleda storyjev …Imaš kakšen nasvet zanje? Mogoče kakšno motivacijski stavek? Spodbudo? Razen never give up 😊?

Mogoče sprememba fokusa s številk na to, kaj si ljudje od njega/nje želijo prebrati. V vsebine vložiti iskrenost in srce. In pa seveda zavedanje, da je Instagram tek na dolge proge.

Zadnje vprašanje, ki sem ga prejela, je bilo ali se da narediti kakšen backup profila? Glede na trend ukradenih in izbrisanih profilov?

Seveda, na mojem feedu je objava z navodili za backup profila.

In še zadnje vprašanje z moje strani: koliko ur v povprečju ti preživiš na socialnih omrežjih? Si vzameš tudi čas brez telefona, računalnika, itd?

Seveda, vikendi so čas zame. Ker je celoten teden fokusiran na socialna omrežja, potrebujem dva dni odklopa.

Hvala za tvoj čas in srečno. Mislim, da bodo moji bralci zadovoljni, saj tisti, ki še niso na priljubljeni platformi sedaj vedo kaj so osnove uporabe Instagrama.

Hvala tebi in pozdravček vsem tvojim sledilcem.

Preberi tudi