08.02.2023

Mamina krivda

by Nataša
Mamina krivda

Ali kot mama velikokrat občutiš slabo vest oziroma krivdo? Delaš vse, kar zmoreš, a se zdi, da so otroci kar naprej nezadovoljni, dojenček joka, večji otrok ima kar naprej izpade (ali pa se otroka non stop prepirata, ravsata, jokata, …), stanovanje je v razsulu, mož tečen, ker se mu že nekaj časa nisi posvetila, …? Vmes razmišljaš, če nisi ti kriva, da ste spet zboleli, ker energetsko privlačiš bolezen? Za povrhu vsega pa si med tako imenovanimi družinskimi prazniki (ki naj bi bili najlepši del leta) še izgubila živce in znorela (po možnosti nad vsemi)? O tem, da si že sto let zase nisi vzela niti pet minut časa, sploh raje ne razmišljaš? Ker če bi si, potem bi bilo še huje (si misliš).

Naj te potolažim. Nisi edina.

Kot mama je popolnoma naravno, da se počutimo krive. Mamina krivda je notranji dialog vseh mam. “Nekaj bi morala narediti drugače, čeprav niti ne vem, če je bilo to, kar sem naredila, narobe.” Ja, lahko je zelo težko breme. Vendar moraš vedeti, da je mamina krivda normalno in pogosto čustvo in da to ne pomeni, da si slaba mama. Nihče ni popoln in prav je, da delamo napake ali da ne zmoremo narediti vsega. Sploh pa ne v določenih obdobjih družinskega življenja.

Tukaj je nekaj nasvetov za premagovanje materine krivde:

1. Zavedaj se, da je ta občutek popolnoma normalen: Kot že omenjeno, je mamina krivda pogosto čustvo in to ne pomeni, da si slaba mama. Spomni se, da delaš najboljše, kar lahko, in da nihče ni popoln.

2. Postavi si realna pričakovanja: Lahko se ujameš v past primerjanja sebe z drugimi, vendar to ni koristno ali zdravo. Namesto tega se osredotoči na postavljanje realnih pričakovanj zase in za svojo družino. In vedi, da v tem času “popolnih” mam in družin na družbenih omrežjih nihče ne pokaže prave slike.

3. Poskrbi zase: kot mama vse prevečkrat in prehitro damo svoje potrebe ob stran v korist skrbi za družino. Vendar je pomembno vedeti, da je skrb zase bistvenega pomena za tvoje dobro počutje in dobro počutje vaše družine. Vzemi si čas zase, pa naj bo to z vadbo, hobiji ali pa si preprosto vzameš nekaj minut za sprostitev (ležanje, branje knjige, gledanje televizije, …). Ko boš to odločno in brez zadržkov (ter brez slabe vesti) tudi storila in pokazala članom družine, verjemi, da te ne bodo motili. Poleg tega pa je to dobra popotnica tudi za otroke, da vedo, da si je zase tudi potrebno vzeti čas in počitek.

4. Prosi za pomoč: čisto ok je prositi za pomoč, ko jo potrebuješ. Naj bo to tvoj partner, prijatelj ali varuška, ne boj se prositi za pomoč. To definitivno pomaga zmanjšati stres in pritisk, ki ga morda čutiš. Včasih partner prošnje ne razume najbolje, zato se o tem pogovori z njim in mu odločno povej, da tudi ti rabiš čas zase.

5. Poišči podporo: če se spopadaš z materino krivdo in čutiš, da to vpliva na tvoje duševno zdravje, poišči pomoč terapevta ali podporne skupine. Tu zagotovo dobiš varen in neobsojajoč prostor za preučevanje tvojih občutkov in iskanje načinov za spopadanje z izzivi materinstva.

6. In bodi prijazna s sabo. Zaupaj v svoje odločitve. Če se nisi odzvala tako kot si si zamislila, si odpusti (saj veš, vsi smo ljudje in delamo napake) in najbolj pomembno – druži se s tistimi mamami, ki te sprejmejo tako kot si. In seveda ne sledi na družbenih omrežjih “popolnih” mamic in družin, sploh pa ne tistih, ki jih dejansko ne maraš in te gledanje le teh onesrečuje.

Naj bo 2023 v vseh pogledih tvoje leto.



			
            

							                    
							        

Preberi tudi